Номінація «Взаємодія навчального закладу та батьків у вихованні учнів»
дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) «Зірочка» с. Нещеретове
Взаємодія ДНЗ (ясел-садка) «Зірочка» с.
Нещеретове Білокуракинського району,
Нещеретівської ЗОШ I-III ступенів та
батьків у вихованні дітей вібувається протягом всьго часу існування навчальних
закладів. З вересня 2014 року в навчальних закладах
почала діяти Програма співпраці навчальних
закладів «СХОДИНКИ ДО УСПІХУ». Ця Програма є доповненням до Угоди про
співпрацю між дошкільним і загальноосвітнім
навчальним закладом. Її учасниками , в першу
чергу є діти дошкільного та молодшого шкільного віку, батьки цих дітей,
педагоги ДНЗ і ЗНЗ та представники
громадськості.
Основними завданнями цієї програми є:
Ø спільна розробка і
реалізація моделей взаємодії навчальних закладів, забезпечуючи наступність:
-
у програмах, ефективних педагогічних технологіях;
-
формах и методах роботи з дітьми;
-
здійсненні педагогічної співпраці з батьками;
Ø гуманізація відносин
працівників навчальних закладів, батьків і
дітей;
Ø створення єдиного гармонійного простору;
Ø забезпечення зворотного звязку;
Ø підвищення ефективності взаємодії сім'ї і ДНЗ.
Ø забезпечення активності
і узгодженості у виховній роботі.
Наше
спільне завдання - дати дитині
можливість легко бігти сходами вгору, а не дертися складною життєвою драбиною.
Очікувані
результати роботи за Програмою:
v Підвищення
професійної компетентності педагогів навчальних закладів і батьків
v Навчання
педагогів навичкам та вмінням ставити конкретні завдання в роботі з кожною
сім’єю (враховуючи вік, освіту, культурний рівень, тип сім’ї тощо), добору
адекватних форм і методів роботи
v Підвищення
престижності та значущості роботи працівників навчальних закладів
v Зростання
культури батьківства в родинах і формування в батьків активної громадської
позиції.
v Безпосередня
участь батьків у житті навчального закладу
v Установлення
атмосфери повної взаємодовіри у
стосунках батьків і педагогів
Взаємодія учасників виховного процесу
відбувається шляхом реалізації різних
форм і методів роботи, як традиційних так і нетрадиційних, пріоритетними є
останні. Які, в свою чергу, поділяються на індивідуальні, групові, колективні
та наочно-інформаційні. Використання тих чи інших форм роботи відбувається за
принципами відкритості, індивідуалізації та диференціації , інтеграції та координації внутрішніх і
зовнішніх умов виховання. У роботі з
батьками педагоги орієнтуються на індивідуальні особливості родини , на її
потреби, інтереси, рівень педагогічних знань . Добираються оптимальні для
кожної категорії батьків методи і форми роботи.
Особливою
популярністю користуються такі форми роботи як Дні відкритих дверей в ДНЗ і
ЗНЗ, тренінгові заняття («Стежиною батьківською мудрості», «Як підготувати
дитину до школи»), які мають практичний зміст, і під час яких можна отримати
цінний досвід. Організовуються тематичні виставки, організаторами яких є як
педагоги, так і батьки ( « Обираємо здоровий спосіб життя», «Майстерня рідного
краю»), майстер-класи (« Іграшки для театру своїми руками»). На батьківських
зборах проводяться ділові ігри («
Конфлікт з педагогом», «Моя дитина захворіла») . Цікавим є захід «Педагогічний
десант», коли педагогам ДНЗ та ЗНЗ , а також батькам з великим виховним
досвідом надається можливість продемонструвати свої знання і вміння, нові ідеї
і підходи у вихованні дітей. …..Батьки із задоволенням беруть участь
у проведенні свят, допомагають у створенні розвиваючого середовища,
виготовляють іграшки і посібники.
Новим стало
застосування методу казкотерапії. Педагоги спільно з батьками запустили в дію міні-проект
«Казка в поміч», основою якого стала створена батьками і педагогами книга
«Казка вчить, як на світі жити!», за якою розробили заняття.
З метою виявлення обдарованих і талановитих
дітей заплановані і частково реалізовані заходи «Талановита родина», «Умілі
руки», «Ярмарок талантів».
На
теперішній час результатом взаємодії навчальних закладів і батьків дітей стало створення комфортних умов для повноцінного
розвитку дітей, зорієнтованість на самовдосконалення і саморозвиток, більш
високий рівень загальної і педагогічної
культури батьків і педагогів, довіра і доброзичлива атмосфера між педагогами та
батьками.
Тому і ми,
педагоги, і батьки прийшли до єдиного висновку, що, повноцінне здійснення
завдань розвитку, виховання і навчання дітей можливе лише за умови злагодженої
співпраці навчального закладу і родини.
Немає коментарів:
Дописати коментар