вівторок, 3 січня 2017 р.

Сучасні заклади-2017. Нещеретівська ЗОШ




Номінація «Реалізація компетентнісного підходу в навчання та вихованні»

Формування ключових компетентностей
 через використання технології проектів та «освіти без меж»

Педагогічний колектив Нещеретівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів  Білокуракинської райради луганської області вже 3 рік працює над навчально-виховною проблемою: «Створення умов для формування інформаційно-комунікаційної, комунікативної та соціальної компетентності, національної самосвідомості учнів через використання інтерактивних технологій». Усвідомлюючи, що потенціал будь-якої демократичної країни визначають освічені й усебічно розвинені особистості, і саме період навчання у загальноосвітній середній школі супроводжується становленням особистості учня, формуванням його світосприйняття, ставлення до оточуючих, принципів, які визначають постановку життєвих цілей, вибору освітніх та професійних стратегій, педагогічний колектив приділяє велику увагу формуванню ключових компетентностей через використання технології проектів та «освіти без меж».

Основними принципами життя  шкільного колективу є логічність, ініціативність, громадянська активність(ЛІГА), пріоритетами навчально-виховної, педагогічної  роботи – задоволення від усього, що роблю, чую,  бачу, відчуваю, та  радість пізнання, діяльності, успіху, творчості, захищеності, творення добра.
Створення міцного фундаменту для  гідного майбутнього  життя дитини  неможливе без  участі громади, батьків, соціальних інститутів. З цією метою і був розроблений та впроваджений у життя проект створення єдиного освітнього простору «ЛІГА успіху» зі школами-сусідами, дитячим садочком, закладами-партнерами та громадою.
Провідна ідея діяльності - це З розуміти, Н аправити, О організувати:
Зрозуміти, чого  насправді прагне дитина, яким вона бачить своє майбутнє та які для цього має  здібності.
Направити пізнання всесвіту та власного “Я” учня   в потрібному йому напрямку.
Організувати  життєдіяльність «ЛІГИ успіху»  так, щоб  кожен її учасник  міг  досягти бажаної мети.
Самоврядування здійснює  ЛІГА лідерів УДК «Мрія». В цьому році взяли участь у конкурсному відборі та почали роботу у всеукраїнській програмі «Демократизація шкільного життя».
Цікавими та ефективними були організація та реалізація сумісних з іншими школами району дослідницьких, тематичних, соціальних  проектів: «Всупереч забуттю» (дослідження, опис, зображення зниклих будівель, вулиць навколишніх сіл, створення експозиції), «Від учителя до учня»(виставка творчих робіт), «Життя обірване на злеті» (збір матеріалу про людей, чиє життя обірвалося через СНІД, його презентація на тематичному вечорі), «Математика життя» (зв’язок теоретичних та практичних аспектів математичних знань) та ін.
Щоб  активізувати роботу  з  учнями, що мають здібності та інтерес до вивчення конкретних предметів, розвитку інформаційно-цифрової, математично-природничої компетентностей, критичного мислення дітей  в школі почали працювати нові  гуртки: «Креатив» (створення відеосюжетів, сайтів, фільмів та ін.), «Радіоаматор», творчі гуртки: ,,Тістопластика”, ,,Юний журналіст”,  дослідницька ділянка, створений «живий куточок», під час уроків «1+1» діти працюють над пізнавальними, дослідницькими проектами «Два в одному» «Істоки», «Неочікували..», які сприяють поглибленню знань з предметів та встановленню міжпредметних, життєво практичних взаємозв’язків.
Батьківська та сільська  громади  активно співпрацюють зі шкільним колективом  в об’єднані «ДУБ» (Діти+Учителі+Батьки),  основною формою роботи в якому є «навчання через сумісну діяльність», використовуються власні педагогічні технології: «ланцюгова реакція»( лідери через організовану  сумісну діяльність залучають до активної роботи всіх учнів ) та «холодний душ».
Клуб «Зустріч»  через організацію круглих столів з видатними односельцями, представниками влади, випускниками школи та співпраці з сільською бібліотекою,  клубом ,,Ветеран” сприяє формуванню громадської думки,  діалогізації взаємин шкільного колективу та громади.
Цікавими формами роботи є партнерські уроки, виховні години, під час яких працюють, взаємодіють учні різних вікових категорій або учні та батьки: тренінги «Обери своє майбутнє» (4,11 клас; випускники та їх батьки), бінарний урок «Практичне використання похідної» (8,11 клас), «Практичний англійський»( 2 клас, батьки).
Учасники гуртка «Поетичний першоцвіт» стали активними учасниками читацького інтернет - каналу  «Букісмак», створили у приміщенні школи місце для книжкового  буккросингу, читацькі інтернет-щоденники. Це дає можливість  спілкуватися з однолітками в школі та через мережу Інтернет на цікаві для багатьох теми, обмінюватися  враженнями від прочитаної книги в реальному часі, розвивати комунікативну, інформаційну компетентності учнів.
Показовою справою є проведення ярмарків кондитерських виробів , під час яких діти організовують продаж власних виробів та на отримані кошти допомагають іншим або облаштовують власний простір.
Благодійні, екологічні акції та проект «Змінивши світ змінюся сам» сприяють розвитку відповідального відношення до своїх вчинків та розумінню важливості внеску кожного в спільну справу для досягнення високої мети.

Немає коментарів:

Дописати коментар