вівторок, 3 січня 2017 р.

Сучасні заклади-2015. Білокуракинська ЗОШ №1


Номінація «Сучасні виховні проекти» 

Білокуракинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1




Виховний практичний
психолого-педагогічний проект
 «Острів щастя»
Білокуракинської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1
 Луганської області


Рівень проекту:  шкільний

Термін проекту:  1 місяць

Учасники проекту:  30 дітей  7-10 класів

Організатори: заступник директора з навчально-виховної роботи, психолог, педагог-організатор, вчителі  фізкультури,  вчитель музики, вчитель іноземної мови

Фінансове забезпечення проекту:  РВО, Центр сім’ї та молоді, Білокуракинська райдержадміністрація, Рада школи

Здоров’я людини вважається єдиним критерієм доцільності та ефективності всіх без винятку видів діяльності. Конституція України декларує найвищу цінність в державі – людину, її життя та здоров’я.
Одним із пріоритетних завдань загальної середньої школи є виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров’я.
Показниками міцного стану здоров’я людини є:
-         високий рівень працездатності;
-         уміння швидко відновлювати цей рівень за рахунок внутрішніх резервів організму;
-         здатність зберігати внутрішній спокій;
-         уміння швидко відновлювати душевну рівновагу після  стресових ситуацій;
-         високий рівень задоволеності від життя або рівень душевного комфорту.
Здоров’я включає такі складові:
-         емоційну;
-         інтелектуальну;
-         фізичну;
-         соціальну;
-         духовну;
           Стан здоров’я залежить від
-         умов навколишнього середовища – 20%;
-         спадкових факторів – 20%;
-         рівня медичного обслуговування – 10%;
-         способу життя – 50%
Етапи реалізації:

І етап - Моніторинг знань учнів щодо формування ЗСЖ

Моніторинг знань учнів щодо формування здорового способу життя, проведений в рамках тижня безпеки життєдіяльності і тижня психології та аналіз проблем, які надходили до «Скриньки гласності» показали, що в підлітковому середовищі існує велике коло проблем. На черговому засіданні  шкільного парламенту цю інформацію було доведено до активу школи та було вирішено провести діагностику (додаток 1).
Пріоритетними   було визначено коло проблем : стосунки з друзями, з батьками, з особами протилежної статі, прояви негативних явищ серед молоді (додаток 2).
 З’ясовано, що більшість школярів бажають отримати інформацію від старших друзів та однолітків і лише третина довірить свої проблеми батькам та чекає допомоги від учителів (додаток 3).
Найоптимальнішою формою отримання знань було обрано тренінги серед природи (додаток 4).
Виникла ідея створення наметового містечка на мальовничому березі одного зі ставків району, де учні мали б змогу  поспілкуватися в неформальному оточенні, оздоровитися,  набути знань щодо формування здорового способу життя  та змістовного проведення дозвілля.  Враховуючи   те,  що сучасна освіта орієнтується   на Європейський досвід,   було вирішено включити годину спілкування англійською для  підвищення  рівня  володіння  англійською мовою.  Так виник наш «Острів щастя».
ІІ етап   Коло завдань для виконання
 Центри  шкільного парламенту окреслили  коло завдань для виконання та затвердили план проведення кожного дня  проекту (додаток 5)
Центр дисципліни і порядку
1.     Розробити режим дня (додаток 6 )
2.     Правила проживання в наметовому містечку (додаток 7)
Центр дозвілля
1.     Спільно з педагогом-організатором та вчителем музики організувати культурну програму.
2.     Підготувати обладнання для її реалізації.
Центр соціального захисту
1.     Спільно з психологом школи підготувати тренінги з формування навичок здорового способу життя.
2.     Розробити правила спілкування в містечку.
Центр  фізичної культури та спорту
1.     Спільно з учителем фізкультури розробити програму спортивних заходів.
2.     Зібрати спортивний інвентар.
Прес-центр
1.     Створити команду журналістів для огляду подій.
2.     Розподілити обов’язки.
3.     Знайти інформацію про досвід роботи таких таборів.
ІІІ етап - Презентація проекту

·       Педагогічна рада
·       Шкільний парламент
·       Рада школи

ІV етап – Реалізація проекту

                                                        
 Додаток 1

Анкета для учнів 7-11 класів

Мета: з’ясувати коло питань, найбільш хвилюючих сучасного підлітка: визначити форми та напрямки превентивного виховання
1.     Що таке щастя?
2.     Які проблеми тебе турбують у даний час?
-         відносини у родині;
-         стосунки у школі;
-         стосунки «на вулиці»;
-         немає проблем
3.     Чи є в тебе друзі, які мають негативні звички? Які?
4.     Хто зможе допомогти навчити розв’язувати ці проблеми?
-         вчителі;
-         батьки;
-         однолітки;
-         старші друзі.
5.     Обери форму отримання необхідних знань:
-         урок;
-         тренінг;
-         перебування в природному середовищі.
















                                                                                                            


Додаток  6


Режим для наметового містечка «Острів щастя»

7.00-7.30 – підйом, ранкова гімнастика, водні процедури
7.30-8.00 – практичне заняття «Вмій розслабитися»
8.00 –         сніданок
8.45 –         загальні збори: оголошення порядку денного
9.00 –         трудовий десант
10.00-11.30   просвітницький тренінг
11.30-13.00   спортивні заходи
13.00             обід           
14.00-15.00 – година творчості
15.00 –           тренінг 
17.00 –           культурно-масові заходи
19.00 –           вечеря
20.00 –           підведення підсумків дня
21.00 –           тематичні посиденьки біля вогнища
22.00 –           відбій




















Додаток 5


План дня

1 день. Девіз дня «Я + інші = ЩАСТЯ»

9.00 –              заїзд, облаштування наметового містечка
11.00 –            загальні збори, відкриття.
11.30-13.00 – година творчості (підготовка до конкурсу наметів та до  
                       «Вожатського футболу»)
13.00 –            обід
14.00-15.30 – очікування та відвідування «Острову щастя»,
                       тренінг  спілкування «Я + інші = щастя»
16.00-17.30 – культурно-масовий захід  «Вожатський футбол»
18.00-19.00 – година спілкування англійською
19.00 –           вечеря
20.00 –          загальні збори: підсумки дня
21.00 –          музичний конкурс «Святковий календар»
22.00 –          відбій














2 день. Девіз дня «Єдина краса – це здоров’я»

7.00 – 7.30 –  підйом, ранкова гімнастика, водні процедури
7.30-8.00 –    практичне заняття «Вмій розслабитися»
8.00 –            сніданок
8.45 –            загальні збори: оголошення плану дня та конкурсу «Шумових   
                      оркестрів»
9.00 –            трудовий десант
9.30-11.00 – просвітницький тренінг «СНІД – і далеко, і поруч…»
11.00-12.00 – година спілкування англійською
12.00-13.00 – година творчості (підготовка до конкурсу «Шумових  
                       оркестрів»)
13.00 –           обід
14.00-15.30 – просвітницький тренінг «Профілактика ПСШ»
16.00-18.30 – спортивно-туристичний маршрут
19.00 –           вечеря
20.00 –           конкурс «Шумових оркестрів»
21.00 -           підведення підсумків дня
22.00 –           відбій













3 день. Девіз дня «Самовиховання – це творіння себе»

7.00 – 7.30 – підйом, ранкова гімнастика, водні процедури
7.30-8.00 –   практичне заняття «Вмій розслабитися»
8.00 –           сніданок
8.45 –           загальні збори: оголошення плану дня та конкурсу «Музей  
                     природи»
9.00 –             трудовий десант
9.30-11.00 –  тренінг «Формування безпечної відповідальної поведінки»
11.00-12.00 – година спілкування англійською
12.00-13.00 – година творчості (підготовка до конкурсу «Музей природи»)
13.00 –           обід
14.00-15.30 – тренінг «Розподіл домашніх обов’язків: гендерний підхід»
16.00-18.30 – екологічно-туристична гра «У пошуках скарбів»
19.00 –           вечеря
20.00 –           проведення конкурсу «Музей природи» та оголошення  
                       підсумків дня
21.00 –           тематичні посиденьки «А на останок я скажу…» (рефлексія).  
                       Підведення підсумків функціонування табору.













                                                                                               Додаток  7



Правила проживання та спілкування
у наметовому містечку

1.     Дотримуйтеся режиму дня містечка.
2.     Підтримуй чистоту у наметах та на території містечка.
3.     Відповідально виконуй обов’язки чергового по кухні.
4.     Додержуйся тиші з 22.00 до 7.00 – це час відпочинку.
5.     Будь активним

      ДОЗВОЛЯЄТЬСЯ:
-         бути ввічливим
-         бути толерантним

ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:
-         вживати ненормативну лексику
 

Немає коментарів:

Дописати коментар