Номінації
«Громадські ініціативи дітей та
учнівської молоді як засіб національно-патріотичного виховання»
Сьогодні бути патріотом України стало модним. Це як маска, яку вдягають, щоб бути популярними в народі. Патріотизм - кому це потрібно? А потрібно це нашій молоді.
Творчі зусилля педколективу Червоноармійської ЗОШ спрямовані на те, щоб зробити процес навчання успішним, радісним, цікавим, щоб виховати справжнього патріота. Адже в переломні моменти історії й суспільства поряд з іншими проблемами висувається на перший план саме ця проблема. І школа покликана добитися, щоб патріотизм став переконанням, життєвою необхідністю.
Серцевиною шкільної
життя є розуміння того, що діти – найкращі дипломати й найсправедливіші
політики й патріоти, і що дитяча дипломатія повинна стати дорослою. З цією
метою вже багато років працює Центр дитячої дипломатії, який був створений у
1998 році. Метою діяльності ЦДД є виховання гуманної, соціально активної,
самостійної, інтелектуально розвиненої творчої особистості з високим
рівнем громадянськості і патріотизму.
Дитяча дипломатія ґрунтується на діяльності дітей, які
виступають за дипломатичні стосунки з ровесниками різних регіонів своєї країни,
близького й дальнього зарубіжжя, за єднання народів, за мир і дружбу, за
гуманізацію міжнародних відносин, це є невід’ємною складовою частиною народної
дипломатії, пов’язаної з активною миротворчою діяльністю учнів.
Центр дитячої
дипломатії
-
самодіяльне суспільне об’єднання,
створене для реалізації цілей громадянського й патріотичного виховання;
-
ефективний засіб набуття власного
життєвого досвіду, самостійності, досвіду людського спілкування, взаємин
колективної спільної діяльності з однолітками й дорослими, емоційно-етичного
розвитку в колі товаришів, однодумців, людей захоплених, небайдужих.
Завданням Центру
дитячої дипломатії є :
1. Розвиток планетарної свідомості учня.
2. Навчання розуміння залежності місця й ролі дитини в
суспільстві від її вибору й активності.
3. Формування моделі поведінки дитини у взаєминах з іншими
людьми, з державними органами.
4. Виховання патріотичних та інтернаціональних
почуттів.
Більшість учнів сприймає ці поняття як духовно-моральну
якість; духовні якості особистості, почуття патріотизму, любові до своєї землі,
духовний зв’язок із своїм народом і культурою, вірою, традиціями ставлять на
перший план. Але деякі учні мають помилкові орієнтири в патріотичному вихованні. Не завжди діти проявляють
толерантне ставлення до чужих поглядів і розуміння своїх обов’язків перед
іншими людьми.
Девіз діяльності ЦДД – “Ми – патріоти, ми - європейці”.
Очікувані результати роботи Центру:
1. Посіяти в серцях
дітей ідейну переконаність, що патріотизм - це життєва необхідність.
2. Допомогти учням
знайти, підтримати, розвинути в собі Людину з її внутрішнім світом, її
цінністю, спонукати дитину до саморозвитку, самозахисту.
3. Розвивати уміння встановлювати дипломатичні відносини на
основі гуманізації міжнародних стосунків.
Центр працює за
конкретними напрямками:
-
Я і моя маленька Батьківщина.
-
Мій регіон – Луганщина.
-
Я – громадянин країни.
-
Я і моя планета Земля.
Усі ці
конкретні напрямки допомагають досягти головної мети створення ЦДД.
Досвід роботи цієї
дитячої організації показує, що напрямки “Я і моя маленька Батьківщина” та “Мій
регіон – Луганщина ” є головними, оскільки дають можливість учням усвідомити
себе, свою родину, малу батьківщину як частку цілої держави, інтегруючи таким
чином знання про рідний край у певну систему.
Виховання громадянина, патріота починається з
плекання любові до малої Батьківщини.
Центр дитячої дипломатії, ураховуючи
природну зацікавленість школярів різного віку історією рідного краю, рідного
села, створив у школі постійно діючі пошукові екскурсії, метою діяльності яких
є поновлення експозицій шкільного музею “Моя маленька батьківщина”.
На сучасному етапі дуже важливо вміти
виховати й представити на міжнародній арені українця -
патріота-інтернаціоналіста. Вирішувати цю проблему покликаний колектив учнів через Центр дитячої
дипломатії, його напрямок «Я і моя планета Земля».
“Схід і Захід – разом”. Цей лозунг є
актуальним з огляду на нестабільну політичну обстановку в країні. Місток між
Сходом і Заходом перекинули дипломати з Червоноармійської школи. Вони зав’язали
листування з
ровесниками з міста Жидачів Львівської області (СШ №2). Мальовничими містами Закарпаття
та Донбасу подорожували жидачівські та червоноармійські учні, обмінялися
відеофільмами про рідний край, про свої школи, традиції, звичаї. Діти-дипломати швидше знайшли порозуміння між
собою й показали дорослим, що сила – у об’єднанні, успіх – у спільній праці, у
дружбі. Дипломатичні стосунки знайшли своє відображення в Меморандумі єдності й
захисту миру.
Це неповний перелік спільних заходів. Вони не тільки поповнили знання
учнів новою інформацією, головне – навчили дітей обох частин країн розуміти
одне одного, спілкуватися з відкритим серцем і душею та усвідомлювати себе
причетними до європейської нації, співпрацювати з учнями інших шкіл, визнавати
головним пріоритетом права людей, націй і народів.
Почуття патріотичного обов’язку народжуються в юному серці
завдяки тим духовним багатствам, які накопичені людством, дбайливо донесені
школою до душі дитини й які вкладаються в душу й стають глибоко особистим
надбанням.
Кожен педагогічний колектив повинен добитися, щоб виховання
патріотизму стало вихованням душі. Чим живе дитина, що її хвилює й турбує, у
чому її радощі й печалі, як вона ставиться до людей, як входить навколишній
світ у її душу – усе це виражається в глибоко індивідуальних, особистих
переживаннях, думках, прагненнях, потребах, учинках.
Золоті дні дитинства, ранньої юності... Із досвіду роботи Червоноармійської ЗОШ стало
зрозумілим, що слід дбайливо ввести
дітей у світ, створений для щастя людини,
у який вони увійдуть справжніми
громадянами, патріотами, і принципи патріотизму
стануть святинею для кожного юнацького серця.
Немає коментарів:
Дописати коментар