вівторок, 3 січня 2017 р.

Сучасні заклади-2016. Червоноармійська ЗОШ



Номінації «Громадські ініціативи дітей та учнівської молоді як засіб національно-патріотичного виховання»

 Сьогодні бути патріотом України стало модним. Це як маска, яку вдягають, щоб бути популярними в народі. Патріотизм - кому це потрібно? А потрібно це нашій молоді.

Творчі зусилля педколективу Червоноармійської ЗОШ спрямовані на те, щоб зробити процес навчання успішним, радісним, цікавим, щоб виховати справжнього патріота. Адже в переломні моменти історії й суспільства поряд з іншими проблемами висувається на перший план саме ця проблема. І школа покликана добитися, щоб  патріотизм став переконанням, життєвою необхідністю. 

 Серцевиною шкільної життя є розуміння того, що діти – найкращі дипломати й найсправедливіші політики й патріоти, і що дитяча дипломатія повинна стати дорослою. З цією метою вже багато років працює Центр дитячої дипломатії, який був створений у 1998 році. Метою діяльності ЦДД є виховання гуманної, соціально активної, самостійної, інтелектуально розвиненої творчої особистості з високим рівнем  громадянськості і патріотизму.
Дитяча дипломатія ґрунтується на діяльності дітей, які виступають за дипломатичні стосунки з ровесниками різних регіонів своєї країни, близького й дальнього зарубіжжя, за єднання народів, за мир і дружбу, за гуманізацію міжнародних відносин, це є невід’ємною складовою частиною народної дипломатії, пов’язаної з активною миротворчою діяльністю учнів.  
Центр дитячої дипломатії
-          самодіяльне суспільне об’єднання, створене для реалізації цілей громадянського й патріотичного  виховання;
-          ефективний засіб набуття власного життєвого досвіду, самостійності, досвіду людського спілкування, взаємин колективної спільної діяльності з однолітками й дорослими, емоційно-етичного розвитку в колі товаришів, однодумців, людей захоплених, небайдужих.
Завданням Центру дитячої дипломатії є :
1. Розвиток планетарної свідомості учня.
2. Навчання розуміння залежності місця й ролі дитини в суспільстві від її вибору й активності.
3. Формування моделі поведінки дитини у взаєминах з іншими людьми, з державними органами.
4. Виховання патріотичних та інтернаціональних почуттів.    
Більшість учнів сприймає ці поняття як духовно-моральну якість; духовні якості особистості, почуття патріотизму, любові до своєї землі, духовний зв’язок із своїм народом і культурою, вірою, традиціями ставлять на перший план. Але деякі учні мають помилкові орієнтири в патріотичному  вихованні. Не завжди діти проявляють толерантне ставлення до чужих поглядів і розуміння своїх обов’язків перед іншими людьми.

Девіз діяльності ЦДД –  “Ми – патріоти, ми - європейці”.

Очікувані результати роботи Центру:
 1. Посіяти в серцях дітей ідейну переконаність, що патріотизм - це життєва необхідність.
 2. Допомогти учням знайти, підтримати, розвинути в собі Людину з її внутрішнім світом, її цінністю, спонукати дитину до саморозвитку, самозахисту.
3. Розвивати уміння встановлювати дипломатичні відносини на основі гуманізації міжнародних стосунків.
Центр працює за конкретними напрямками:
-                     Я і моя маленька Батьківщина.
-                     Мій регіон – Луганщина.
-                     Я – громадянин країни.
-                     Я і моя планета Земля.
Усі ці конкретні напрямки допомагають досягти головної мети створення ЦДД.
 Досвід роботи цієї дитячої організації показує, що напрямки “Я і моя маленька Батьківщина” та “Мій регіон – Луганщина ” є головними, оскільки дають можливість учням усвідомити себе, свою родину, малу батьківщину як частку цілої держави, інтегруючи таким чином знання про рідний край у певну систему.
Виховання громадянина, патріота починається з плекання любові до малої Батьківщини.
            Центр дитячої дипломатії, ураховуючи природну зацікавленість школярів різного віку історією рідного краю, рідного села, створив у школі постійно діючі пошукові екскурсії, метою діяльності яких є поновлення експозицій шкільного музею “Моя маленька батьківщина”.
На сучасному етапі дуже важливо вміти виховати й представити на міжнародній арені українця - патріота-інтернаціоналіста. Вирішувати цю проблему  покликаний колектив учнів через Центр дитячої дипломатії, його напрямок «Я і моя планета Земля».
 “Схід і Захід – разом”. Цей лозунг є актуальним з огляду на нестабільну політичну обстановку в країні. Місток між Сходом і Заходом перекинули дипломати з Червоноармійської школи. Вони зав’язали листування  з ровесниками з міста Жидачів Львівської області (СШ №2). Мальовничими містами Закарпаття та Донбасу подорожували жидачівські та червоноармійські учні, обмінялися відеофільмами про рідний край, про свої школи, традиції, звичаї.  Діти-дипломати швидше знайшли порозуміння між собою й показали дорослим, що сила – у об’єднанні, успіх – у спільній праці, у дружбі. Дипломатичні стосунки знайшли своє відображення в Меморандумі єдності й захисту миру.
       Це неповний перелік спільних заходів. Вони не тільки поповнили знання учнів новою інформацією, головне – навчили дітей обох частин країн розуміти одне одного, спілкуватися з відкритим серцем і душею та усвідомлювати себе причетними до європейської нації, співпрацювати з учнями інших шкіл, визнавати головним пріоритетом права людей, націй і народів.                             
Почуття патріотичного обов’язку народжуються в юному серці завдяки тим духовним багатствам, які накопичені людством, дбайливо донесені школою до душі дитини й які вкладаються в душу й стають глибоко особистим надбанням.
Кожен педагогічний колектив повинен добитися, щоб виховання патріотизму стало вихованням душі. Чим живе дитина, що її хвилює й турбує, у чому її радощі й печалі, як вона ставиться до людей, як входить навколишній світ у її душу – усе це виражається в глибоко індивідуальних, особистих переживаннях, думках, прагненнях, потребах, учинках.
Золоті дні дитинства,  ранньої юності...  Із досвіду роботи Червоноармійської ЗОШ стало зрозумілим, що слід  дбайливо ввести дітей у світ, створений для щастя людини,  у який вони увійдуть  справжніми громадянами, патріотами, і принципи патріотизму  стануть святинею для кожного юнацького серця.    

Немає коментарів:

Дописати коментар