Номінація «Упровадження інклюзивного навчання в
освітніх закладах»
З
2008 року на базі Білокуракинського районного
методичного кабінету діє районна
психолого-медико-педагогічна консультація (ПМПК). Районна ПМПК
забезпечена кваліфікованими спеціалістами з повною вищою педагогічною освітою
за спеціальностями "Дефектологія", "Корекційна освіта (за
нозологіями). Консультація здійснює консультативну, методичну, психолого
- педагогічну, корекційно - розвиткову, аналітичну, прогностичну та
профілактичну діяльність.
Працюють у тісному контакті з
керівниками освітніх закладів, центральною районною лікарнею, службою у справах
дітей та головами сільських та селищних рад.
З метою
просвітницької роботи ПМПК та
районний методичний кабінет організував діяльність мобільної групи психологів та
розробив комплексну програму «Забезпечення психологічної підтримки для розвитку
професійної компетентності педагогічних працівників з інклюзивної освіти», яка надає
методичну допомогу загальноосвітнім
закладам, працює на засіданнях РМО вчителів-предметників. Завдяки
цій групі проводяться семінари та круглі столи для вчителів, психологів
та соціальних педагогів, вихователів та завідуючих ДНЗ, для батьків дітей з особливими
потребами. Останнім часом практикуються виїзні
батьківські всеобучі та збори, діагностика
адаптації дітей початкових класів та
п’ятикласників психологом та логопедом, використання
психо- соціальних ігор для зниження емоційного напруження школярів та вправи на
профорієнтацію для старшокласників. Також проведено ряд тренінгів в школах та
ДНЗ району з психологічної підтримки педагогів та з профілактики професійного
вигорання. Активна
і творча співпраця психологічної служби з педагогами, батьками, дітьми сприяє підвищенню психологічної культури всіх
учасників навчально-виховного процесу.
Успішність навчання дитини з
особливими освітніми потребами залежить від ранньої діагностики та вчасно
наданої відповідної допомоги фахівцями. Велика роль в цьому належить психолого-медико-педагогічній консультації.
Головним завданням ПМПК є надання
консультативно-методичної допомоги дітям з особливими освітніми потребами та
батькам, які їх виховують, педагогам. Для своєчасного
виявлення дітей з вадами у розвитку різних категорій та встановлення
остаточного діагнозу, визначення умов навчання,
проводиться діагностика два рази на рік під час засідання ПМПК. Це
дає змогу охопити майже всіх дітей з
особливими потребами. Діти, які стоять на обліку ПМПК не залишаються без уваги
спеціалістів. Водночас, завданнями психолого-медико-педагогічної
консультації є визначення за якою навчальною програмою має навчатися дитина. Рекомендації
консультації відображають напрямки психолого-педагогічної роботи з дитиною,
спрямовані на реалізацію потенціалу розвитку і виховання, враховуючи її
індивідуальні особливості засвоєння знань, навичок, практичного та
соціального досвіду.
Протягом навчального року спеціалісти відвідали всі школи, де навчаються діти за
індивідуальною програмою. Спілкуючись з учителем, щодо розвитку дитини, спостерігаємо
динаміку в бік покращення розвитку дітей. За
результатом таких зустрічей на базі Білокуракинської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 був
проведений семінар з елементами тренінгу «Навчання дітей з особливими освітніми
потребами в школі: рівні можливості кожного».
Хоча психологічна служба в нашому районі вважається досить молодою, але вона інтенсивно розвивається та реалізовує
поставлені завдання державних, національних та галузевих програм, основою яких
є забезпечення освітніх закладів практичними психологами та
соціальними педагогами. Станом на сьогодні в школах та садках району працює 5 практичних
психологів та 13 соціальних педагогів, це складає 80 %, є учитель – логопед, в
2013 році створений інклюзивний клас.
Робота психологічної служби у навчальних закладах району налагоджена, зокрема
це презентації власних наробок та участь в обласних
конкурсах. Своїм досвідом роботи спеціалісти ділилися на
Всеукраїнській виставці «Сучасні заклади освіти-2016» в номінації «Психолого-педагогічна
підтримка учасників навчально-виховному процесі в умовах надзвичайних ситуацій»
в м. Київ, були учасниками обласного
форуму «Школа Луганщини: досвід надання
якісної освіти» та стали переможцями Восьмого Міжнародного фестивалю педагогічних
інновацій в м.Черкаси.
Немає коментарів:
Дописати коментар