вівторок, 3 січня 2017 р.

Сучасні заклади-2017. Білокуракинський РМК



Номінація «Упровадження інклюзивного навчання в освітніх закладах»

          З 2008 року  на базі Білокуракинського районного методичного  кабінету діє районна психолого-медико-педагогічна консультація (ПМПК). Районна ПМПК забезпечена кваліфікованими спеціалістами з повною вищою педагогічною освітою за спеціальностями "Дефектологія", "Корекційна освіта (за нозологіями).  Консультація  здійснює консультативну, методичну, психолого - педагогічну, корекційно - розвиткову, аналітичну, прогностичну та профілактичну  діяльність.    Працюють  у тісному контакті з керівниками освітніх закладів, центральною районною лікарнею, службою у справах дітей та головами сільських та селищних рад.

     З метою  просвітницької роботи   ПМПК  та   районний методичний  кабінет   організував  діяльність мобільної групи психологів та розробив комплексну програму «Забезпечення психологічної підтримки для розвитку професійної компетентності педагогічних працівників з інклюзивної освіти», яка надає методичну допомогу  загальноосвітнім закладам, працює на засіданнях РМО вчителів-предметників. Завдяки цій  групі  проводяться  семінари та круглі столи для вчителів, психологів та соціальних педагогів, вихователів та завідуючих ДНЗ, для батьків дітей з особливими потребами. Останнім часом  практикуються  виїзні  батьківські всеобучі та  збори, діагностика адаптації  дітей початкових класів та п’ятикласників психологом  та логопедом, використання психо- соціальних ігор для зниження емоційного напруження школярів та вправи на профорієнтацію для старшокласників. Також проведено ряд тренінгів в школах та ДНЗ району з психологічної підтримки педагогів та з профілактики професійного вигорання. Активна і творча співпраця психологічної служби з педагогами, батьками, дітьми  сприяє підвищенню психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу. 
      Успішність навчання дитини з особливими освітніми потребами залежить від ранньої діагностики та вчасно наданої відповідної допомоги фахівцями. Велика роль в цьому належить  психолого-медико-педагогічній консультації. Головним завданням  ПМПК є надання консультативно-методичної допомоги дітям з особливими освітніми потребами та батькам, які їх виховують, педагогам. Для своєчасного виявлення дітей з вадами у розвитку різних категорій та встановлення остаточного діагнозу, визначення умов навчання,  проводиться  діагностика  два рази на рік під час засідання ПМПК. Це дає змогу охопити майже всіх дітей  з особливими потребами. Діти, які стоять  на обліку ПМПК не залишаються без уваги спеціалістів. Водночас, завданнями психолого-медико-педагогічної консультації є визначення за якою навчальною програмою має навчатися дитина. Рекомендації консультації відображають напрямки психолого-педагогічної роботи з дитиною, спрямовані на реалізацію потенціалу розвитку і виховання, враховуючи її  індивідуальні особливості засвоєння знань, навичок, практичного та соціального досвіду.
       Протягом навчального року спеціалісти  відвідали  всі школи, де навчаються діти за індивідуальною програмою.    Спілкуючись  з учителем, щодо розвитку дитини, спостерігаємо динаміку в бік покращення    розвитку  дітей.   За результатом таких зустрічей на базі Білокуракинської ЗОШ І-ІІІ ст. №2 був проведений семінар з елементами тренінгу «Навчання дітей з особливими освітніми потребами в школі: рівні можливості кожного».
      Хоча психологічна служба в нашому районі  вважається досить молодою, але вона  інтенсивно розвивається та реалізовує поставлені завдання державних, національних та галузевих програм, основою яких є  забезпечення освітніх  закладів практичними психологами та соціальними педагогами. Станом на сьогодні в  школах та садках району працює 5 практичних психологів та 13 соціальних педагогів, це складає 80 %, є учитель – логопед, в 2013 році створений  інклюзивний клас. Робота психологічної служби у навчальних закладах району налагоджена, зокрема це  презентації  власних наробок та участь в обласних конкурсах. Своїм досвідом роботи спеціалісти ділилися на Всеукраїнській виставці «Сучасні заклади освіти-2016» в номінації «Психолого-педагогічна підтримка учасників навчально-виховному процесі в умовах надзвичайних ситуацій» в м. Київ,  були учасниками обласного форуму  «Школа Луганщини: досвід надання якісної освіти» та стали переможцями Восьмого Міжнародного фестивалю педагогічних інновацій в м.Черкаси.

Немає коментарів:

Дописати коментар