вівторок, 3 січня 2017 р.

Сучасні заклади-2015. Лозно-Олександрівська ЗОШ


Номінація «Шкільні музеї – скарбниця патріотичного виховання» 

Лозно-Олександрівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 

Шкільні музеї – скарбниця патріотичного виховання

Музейна кімната Бойової та Трудової Слави

Наша музейна кімната Бойової та Трудової Слави розташована в приміщенні Лозно-Олександрівської загальноосвітньої школі І-ІІІ ступенів Білокуракинського району Луганської області і працює за військово-історичним напрямком, про що записано в книзі «Методичні рекомендації з організації роботи шкільних музеїв» та в свідоцтві про відомчу реєстрацію музею при закладі освіти системи Міністерства освіти і науки України №12-11 від 18 серпня 2005 року. Музейна кімната розпочала свою роботу в 1985 році завдяки ініціативі великої організаційної діяльності педагогічного та учнівського колективів школи. Вона стала тим місцем, де втілені задуми та реалізовані цілі вчителів та учнів. У ній зібраний багатий матеріал.

Пошукова група на чолі з директором музею Ясенко М.Л. для кожного класу розробила завдання щодо збирання й оформлення матеріалу.
Стенди музею розповідають про історію села та школи. Тут можна побачити старовинні речі, предмети побуту селян, одяг, знаряддя праці. Цінний експонат - «выпись из метрической книги о родившихся детях в 1911 году». Є і символічні речі: прапори піонерської та комсомольської організації, прапори загонів, горн, барабан, піонерський галстук та пілотка, шкільні форми учнів.
Унікальнішим експонатом є релігійна книга, написана старослов’янською мовою. Вона належала священику Іону Семеновичу Савліну.
Також є стенди, присвячені подіям воєнного часу, подвигам героїв, жителям цього села, бойовому шляху 172-ї Павлоградської Червонопрапорної ордена Суворова стрілецької дивізії, яка визволяла село.
Оформлено стенд «Пам’ять Афгана жива» про мешканців селища – учасників війни в Афганістані.
Музейна кімната поповнюється новими експонатами. Директором шкільної кімнати Бойової та Трудової Слави Ясенко М.Л. та пошуковою групою було зібрано та систематизовано унікальний матеріал – листи з фронту 1941-1944рр.нашого земляка, учасника ВВв Ігуменцева М.С. Ці матеріали відправлено на конкурс «Шляхами подвигу і слави».
Музейна кімната стала центром патріотичного виховання підростаючого покоління. Тут проводяться уроки мужності, зустрічі з ветеранами, зустрічі з видатними людьми.
Кожного року першокласники в першу чергу знайомляться з музейною кімнатою. Її матеріали широко використовуються у навчальній та виховній роботі. До них звертаються класні керівники, вчителі історії, літератури. Тут проводяться уроки згідно тематичних планів.
Музейну кімнату відвідують всі учні, вчителі школи. Крім того, тут бувають мешканці селища, випускники різних поколінь, гості.
Педагогічний та учнівський колективи продовжують накопичувати матеріал музейної кімнати, бо вона є цінним скарбом мешканців нашого селища.
Кімната-світлиця «Рідні обереги»

Виховувати в учнів любов до традицій нашого народу допомагає кімната-світлиця «Рідні обереги», де є усі необхідні предмети домашнього побуту нашого народу у сиву давнину.
Створення і функціонування цієї кімнати є наслідком тривалої пошукової роботи, що не обмежується лише збором експонатів. Кожна річ – це джерело, свідок епохи. Саме в шкільній світлиці діти мають можливість побачити те, чим жили наші пращури, відчути атмосферу їхнього побуту, щоб потім зберегти і повернути втрачене роками, відродити національну свідомість, гордість за свій народ.
Відвідавши світлицю, захоплюємося умілим рукам, майстерності наших пращурів. В кутку, як це і повинно бути, направленого до схід сонця, в обрамленні розкішного вишиваного рушника, знайшла свій притулок стара ікона, без якої неможлива була українська хата. Під стінами стоять саморобне дерев’яне ліжко, різьблена етажерка, дитяча колиска з лялькою, скринька, на жердці висять вишиті чоловічі та жіночі сорочки. На стінах – фотографії, обрамлені рушниками. В кімнаті-світлиці стоїть дерев’яний стіл, накритий барвисто вишитою скатертиною, з якої так і хочеться зірвати квіти. Почесне місце займає розмальована піч. Біля неї рогачі, чавунці, полив’яний посуд.
У світлиці проходять виховні заходи, пов’язані із вивченням побуту, традицій нашого народу. Тут люблять бувати учні школи, а також гості, що бувають у школі.
Кімнату-світлицю створювали учні школи, вчителі, батьки, небайдужі жителі нашого селища. Світлиця постійно поповнюється новими цікавими експонатами, але це тільки початок, а попереду ще багато роботи.

Кімната дитячого прикладного мистецтва

Не менш цікавою у нашій школі є кімната дитячого прикладного мистецтва. Яку організував учитель трудового навчання, нині покійний, Шарий В.В. а все почалося із моделей літаків, виготовлених випускником школи, який трагічно загинув, Бугаковим Володимиром.
У кімнаті зібрано вироби різних вікових груп. Щороку тут з’являються нові вироби дітей та вчителів.
Розділ «Ми любимо творити разом» включає колективні творчі роботи учнів початкової школи, виконані ними як під час уроків трудового навчання, так і в позаурочний час. Тут зібрані результати дитячої творчості за декілька попередніх років до відкриття музею. Це не випадково, що в експозиції ще молодого музею розташовані роботи минулих років. Будь-який музей незалежно від його профілю повинен виховувати у дівчаток і хлоп’яток дбайливе відношення до того, що зроблене руками інших. У цьому розділі представлені: панно «Дівчинка-весна», виконані в техніці оригамі; панно «Квіти на вікні» - малювання і вишивка стрічками; «Весняний букет» - об'ємна аплікація з гофрованого паперу, панно «Літо» - вишивка бісером.
Цей розділ експозиції систематично поповнюється новими роботами які виконуються з використанням такої техніки, як: вишивка бісером, вишивка стрічками, вишивання нитками, ліплення, оригамі, квілінг та ін.
Розділ «Перші несмілі кроки» включає індивідуальні роботи початкуючих «шукачів краси і досконалості». Всі представлені тут роботи можна умовно згрупувати по тематиках. Наприклад, «Краса живої природи» - це роботи, виконані в техніці оригамі, ліплення, вишивання, з кольорового паперу і солоного тіста. «Світ казок» - з пластиліну, кольорового паперу і м'якої іграшки. «Юна хазяєчка» - прихватки, фартухи. Діти зростають, а значить - зростає і їх уміння.
«Мені подобається моя творчість». Розділ займає полиці з роботами учнів 5-8 класів. Експонати міняються також щорік, а інколи і двічі на рік. В даний час тут розташовані: мініатюрні подушечки, вишивки хрестиком, зв’язані серветки, вишивки бісером; одяг для ляльок, зв'язаний на спицях; м'які іграшки зшиті з матеріалу і хутра. У перспективі планується розширювати розділ за рахунок робіт, виконаних в тій же техніці.
Логічним продовженням і одночасно епілогом всієї музейної експозиції є розділ «Немає межі досконалості» з роботами 9-11-х класів. Тут розмістилися результати творчості, виконаної в техніці вишивка стрічками: панно «Букет», картина «Троянди», «Дерево щастя», декоративні подушки, клатч (театральна сумочка); у техніці вишивка бісером – подушка-думочка; декоративна прихватка, виконана з матеріалу і стрічок; м'які іграшки зроблені з матеріалу і вишиті стрічками. Тут розміщуються і проектні роботи: набір ажурних серветок «Чайний стіл»; дамська сумка, зшита з тканини і вишита хрестиком.
Самим юним на сьогоднішній день є розділ експозиції «Передаємо досвід». Окрім робіт педагогів, тут планується розташовувати кращі роботи випускників останніх років.
Основною метою створення музею і була ідея збереження пам'яті про людей. Вся експозиція розташована безпосередньо в кабінеті. Це дає можливість знайомитися з матеріалами музею не лише під час екскурсій, але безпосередньо під час уроків, залучатися до історії через предмети, мати можливість бачити результати дитячої творчості, кожен з яких має свою історію. Всі розділи музейної експозиції взаємозв'язані між собою не лише тематикою, але і перспективою розвитку, що і є основою побудови експозиції музею в цілому відповідно до його профілю.

Немає коментарів:

Дописати коментар