вівторок, 3 січня 2017 р.

Сучасні заклади-2017. Білокуракинська ЗОШ №1

Номінація «Автономія школи і якість освіти»

Мета нової школи – новий випускник. Загальноосвітні навчальні заклади повинні мати автономію у плануванні, фінансуванні та кадровому забезпеченні надаваних ними освітніх послуг, а шкільні спільноти – право нагляду за цими процесами. Тільки освітні спільноти ЗНЗ – демократичні об’єднання педагогів, учнів та батьків, що мають фіксоване членство і статус юридичної особи,  - спроможні за умови надання їм владних повноважень, стимулювати реальні зміни в освіті та надання якісних знань випускникам школи.
       Білокуракинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 вже має певну автономію: кадрове забезпечення, вибір підручників, вибір типових  навчальних планів, вибір напрямків профільної освіти, вибір форм, методів  навчання і виховання.
      Дана модель  «Піраміда РУШ» являє собою піраміду, що складається з пластів,  які є,  на наш погляд, основою якісної освіти та виховання компетентного випускника. РУШ – абревіатура основної мети розвитку школи: «Реалізація Успішного Школяра». «Руш» - означає рухайся, розвивайся, реалізовуйся.

       Розвиток особистості наших учнів нерозривно пов’язаний з лідерством, соціалізацією та динамікою учнівського колективу, які формуються через учнівське самоврядування – «Шкільну державу малих і великих» (учнівський парламент та Міністерства).  В основу самоврядування покладено організаційні методичні принципи управління, до яких належать: змінність виборного активу; розширення реальних прав і повноважень самоврядування; конкретизація колективних творчих справ;  створення умов для повного вияву і розвитку здібностей кожного члена колективу.
       За підтримки Міжнародної організації Terre des hommes  у школі відкрито «Людотеку», де учні мають можливість отримувати підтримку та супровід особистісного розвитку через психосоціальну гру .
    В Білокуракинській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 понад 10 років 10-11 класи працюють за профілями: математичний, фізико-математичний, філологічний, хіміко-біологічний, універсальний. Старшокласники самостійно обирають профіль навчання для реалізації особистих освітніх потреб та покладання бази  для здобуття майбутньої професії. Два роки в школі працює літній мовний табір для учнів 1-4 класів, в якому учні знайомляться з культурою та традиціями інших країн та практикуються у спілкуванні англійською мовою. Впроваджується медіаосвітня грамотність, метою   якої є формування медіакультури особистості в середовищі значущих для неї спільнот (малих груп, родин, навчальних і виробничих колективів, місцевих громад тощо).
    Патріотичне виховання  наскрізно  пронизує  весь навчально-виховний процес.  Особлива увага цьому приділяється останнім часом. Крім традиційних заходів найбільш цікавими і сучасними є патріотичні акції: волонтерство, флешмоби, масові акції з залученням якомога більшої кількості учнів. Це  відносно новий формат діяльності – найвдаліший, на наш погляд заходи по залученню уваги до тієї чи іншої важливої проблеми.
       Партнерство з батьками як основна складова автономії, реалізується через залучення батьків до проведення всіх заходів,  функціонування  Ради школи, проведення Тижнів відкритих дверей для батьків, батьківського всеобучу – Родинних студій.
     Одним із основних напрямків формування цілісної, активної та розвиненої особистості вважаємо впровадження здоров’язбережувальних  технологій в педагогічний процес та позашкільну діяльність. Це і фізкультхвилинки на уроках, єдина ранкова зарядка,   дихальна гімнастика, доріжки здоров’я, киснева перерва, крос фіт, функціонування велоклубу «Караван», багато років працює проект «Танцює весь клас». А також починають реалізуватися проекти: «За здоров’ям до вершини» (скеледром),  пісочна та гідрогелева терапія, організація зон відпочинку в коридорах початкової школи.
    Для успішного впровадження моделі «Піраміда РУШ» намагаємось консолідувати зусилля  і  дії всіх учасників процесу: державних та органів виконавчої влади, громадськості, батьків, педагогів для того, щоб вийти  на позитивний та якісний результат – реалізувати успішного школяра.

Немає коментарів:

Дописати коментар