Номінація «Автономія
школи і якість освіти»
Мета нової школи – новий випускник. Загальноосвітні
навчальні заклади повинні мати автономію у плануванні, фінансуванні та
кадровому забезпеченні надаваних ними освітніх послуг, а шкільні спільноти –
право нагляду за цими процесами. Тільки освітні спільноти ЗНЗ – демократичні
об’єднання педагогів, учнів та батьків, що мають фіксоване членство і статус
юридичної особи, - спроможні за умови
надання їм владних повноважень, стимулювати реальні зміни в освіті та надання якісних
знань випускникам школи.
Білокуракинська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів №1 вже має певну автономію: кадрове забезпечення, вибір
підручників, вибір типових навчальних
планів, вибір напрямків профільної освіти, вибір форм, методів навчання і виховання.
Дана модель «Піраміда РУШ» являє собою піраміду, що
складається з пластів, які є, на наш погляд, основою якісної освіти та
виховання компетентного випускника. РУШ – абревіатура основної мети розвитку
школи: «Реалізація Успішного Школяра». «Руш» - означає рухайся, розвивайся,
реалізовуйся.
Розвиток особистості наших учнів
нерозривно пов’язаний з лідерством, соціалізацією та динамікою учнівського
колективу, які формуються через учнівське самоврядування – «Шкільну державу
малих і великих» (учнівський парламент та Міністерства). В основу самоврядування покладено
організаційні методичні принципи управління, до яких належать: змінність
виборного активу; розширення реальних прав і повноважень самоврядування;
конкретизація колективних творчих справ;
створення умов для повного вияву і розвитку здібностей кожного члена
колективу.
За підтримки Міжнародної організації
Terre des hommes у школі відкрито
«Людотеку», де учні мають можливість отримувати підтримку та супровід
особистісного розвитку через психосоціальну гру .
В Білокуракинській ЗОШ І-ІІІ ступенів №1
понад 10 років 10-11 класи працюють за профілями: математичний,
фізико-математичний, філологічний, хіміко-біологічний, універсальний.
Старшокласники самостійно обирають профіль навчання для реалізації особистих
освітніх потреб та покладання бази для
здобуття майбутньої професії. Два роки в школі працює літній мовний табір для
учнів 1-4 класів, в якому учні знайомляться з культурою та традиціями інших
країн та практикуються у спілкуванні англійською мовою. Впроваджується
медіаосвітня грамотність, метою якої є
формування медіакультури особистості в середовищі значущих для неї спільнот
(малих груп, родин, навчальних і виробничих колективів, місцевих громад тощо).
Патріотичне виховання наскрізно
пронизує весь навчально-виховний
процес. Особлива увага цьому
приділяється останнім часом. Крім традиційних заходів найбільш цікавими і
сучасними є патріотичні акції: волонтерство, флешмоби, масові акції з
залученням якомога більшої кількості учнів. Це
відносно новий формат діяльності – найвдаліший, на наш погляд заходи по
залученню уваги до тієї чи іншої важливої проблеми.
Партнерство з батьками як основна
складова автономії, реалізується через залучення батьків до проведення всіх
заходів, функціонування Ради школи, проведення Тижнів відкритих дверей
для батьків, батьківського всеобучу – Родинних студій.
Одним із основних напрямків формування
цілісної, активної та розвиненої особистості вважаємо впровадження
здоров’язбережувальних технологій в
педагогічний процес та позашкільну діяльність. Це і фізкультхвилинки на уроках,
єдина ранкова зарядка, дихальна
гімнастика, доріжки здоров’я, киснева перерва, крос фіт, функціонування
велоклубу «Караван», багато років працює проект «Танцює весь клас». А також
починають реалізуватися проекти: «За здоров’ям до вершини» (скеледром), пісочна та гідрогелева терапія, організація
зон відпочинку в коридорах початкової школи.
Для успішного впровадження моделі «Піраміда
РУШ» намагаємось консолідувати зусилля
і дії всіх учасників процесу:
державних та органів виконавчої влади, громадськості, батьків, педагогів для
того, щоб вийти на позитивний та якісний
результат – реалізувати успішного школяра.
Немає коментарів:
Дописати коментар