вівторок, 3 січня 2017 р.

Сучасні заклади-2016. ДНЗ "Берізка"



Номінація «Психолого-педагогічна підтримка учасників навчально-виховного процесу в умовах надзвичайних ситуацій»

Кожна людина заслуговує на гідне та щасливе життя.
Події останніх місяців, які відбуваються в Україні, вкрай складна соціально-політична ситуація в суспільстві показали необхідність соціально-психологічної допомоги як дітям, так і сім’ям. Підтримка різних категорій дітей (переміщених із зони збройного конфлікту, позбавлені батьківського піклування, з конфліктних сімей, неповних та багатодітних сімей) з боку держави та громадських організацій набуває специфічного характеру.
Дошкільний заклад «Берізка» та сім’ї співпрацюють  в тісному зв’язку в різних напрямках. Одним з яких є «Психолого-соціальна та педагогічна робота з дітьми та сімями, які потрапили в складні життєві ситуації».
Дитина з певної переліченої категорії потрапила у дошкільний заклад … На допомогу їй та сім’ї приходять досвідчені спеціалісти, які працюють в дошкільному закладі: практичний психолог, вчитель-логопед, соціальний педагог, вихователі, спеціалісти, медичний працівник.

Алгоритм їхніх дій передбачає:
1.        Вивчення ситуації дитини, яка потребує захисту.
2.        Проведення медичного обліку дитини та направлення її до закладу охорони здоровя (за потреби).
3.        Направлення інформації до служб, які забезпечують соціально – правовий захист дітей, районного управління освіти.
4.        Формування з числа працівників закладу тимчасової команди індивідуальної підтримки дитини.
5.        Забезпечення реалізації заходів індивідуального плану роботою з дитиною та сім’єю.
6.        Максимальне залучення спеціалістів суміжних галузей.
7.        Забезпечення ефективної взаємодії працівників закладу, спрямоване на раннє виявлення кожної дитини, яка перебуває в складних життєвих ситуаціях.
8.        Створення умов для реалізації заходів, вивчених індивідуальним планоч.

Очікувані результати.
1.        Підвищення компетентності батьків, родин з питань виховання та навчання дітей правового виховання.
2.        Установлення атмосфери повної взаємодовіри в стосунках дітей, батьків, дошкільного закладу.
3.        Підтримка членів сімей та їхніх дітей у вирішенні життєвих проблем, які вони не в змозі подолати самостійно.
4.        Попередження виникнення нових складних життєвих обставин та створення умов для подальшого самостійногорозвязання життєвих проблем.

У роботі з сім’ями ми орієнтуємось на індивідуальні особливості родини, на її потреби, проблеми.
Соціально-психологічна педагогічна, медична та профілактично-просвітницька робота невід’ємні одна від одної.
Соціальний педагог збирає матеріали, вивчає та узагальнює  інформацію за допомогою анкетування, співбесід з дітьми ті родинами.
Не менш важливою в цьому напрямку є робота практичного психолога. При навчальному закладі ним створена «Школа молодих батьків», «Скриньки довіри», консультативний пункт «Виховуємо любов’ю». Однім з останніх заходів був тренінг «Допомога сім’ям із зони збройного конфлікту».
Працюючи в тісному контакті з практичним психологом, соціальним педагогом учитель-логопед складає індивідуальний план роботи з дітьми зазначених категорій, Ефективними прийомами являються різні види арт-терапії:  музикотерапія, казкотерапія, кінезіотерапія.
Педагоги та спеціалісти сприяють створенню соціально-психологічного клімату, середовища, яке сприяє різносторонньому розвитку особистості. Прикладом цього є організація  навчально-виховних заходів гурткової роботи разом з родиною «Разом переможемо всі труднощі» та проведення традиційного для батьків Дня відкритих дверей.
Дошкільний заклад «Берізка» є не лише місцем, де виховуються діти, у ньому вони проводять значну частину свого життя. Педагогічні працівники ДНЗ надають дітям необхідні у житті знання, розвивають уміння та навички, вони роблять справжні відкриття – відкриття цікавої, яскравої, талановитої особистості, здійснювати виховання високоморальної людини, захищати гідність кожної дитини.

Немає коментарів:

Дописати коментар