Номінація «Психолого-педагогічна
підтримка учасників навчально-виховного процесу в умовах надзвичайних ситуацій»
Кожна людина заслуговує на гідне та щасливе життя.
Події останніх місяців, які відбуваються в Україні, вкрай складна соціально-політична
ситуація в суспільстві показали необхідність соціально-психологічної допомоги
як дітям, так і сім’ям. Підтримка різних категорій дітей (переміщених із зони
збройного конфлікту, позбавлені батьківського піклування, з конфліктних сімей,
неповних та багатодітних сімей) з боку держави та громадських організацій
набуває специфічного характеру.
Дошкільний заклад «Берізка» та сім’ї співпрацюють в тісному зв’язку в різних напрямках. Одним з
яких є «Психолого-соціальна та педагогічна робота з дітьми та сім’ями, які потрапили в складні життєві ситуації».
Дитина з певної переліченої категорії потрапила у дошкільний заклад … На
допомогу їй та сім’ї приходять досвідчені спеціалісти, які працюють в
дошкільному закладі: практичний психолог, вчитель-логопед, соціальний педагог,
вихователі, спеціалісти, медичний працівник.
Алгоритм їхніх дій передбачає:
1.
Вивчення
ситуації дитини, яка потребує захисту.
2.
Проведення
медичного обліку дитини та направлення її до закладу охорони здоров’я (за потреби).
3.
Направлення
інформації до служб, які забезпечують соціально – правовий захист дітей,
районного управління освіти.
4.
Формування
з числа працівників закладу тимчасової команди індивідуальної підтримки дитини.
5.
Забезпечення
реалізації заходів індивідуального плану роботою з дитиною та сім’єю.
6.
Максимальне
залучення спеціалістів суміжних галузей.
7.
Забезпечення
ефективної взаємодії працівників закладу, спрямоване на раннє виявлення кожної
дитини, яка перебуває в складних життєвих ситуаціях.
8.
Створення
умов для реалізації заходів, вивчених індивідуальним планоч.
Очікувані результати.
1.
Підвищення
компетентності батьків, родин з питань виховання та навчання дітей правового
виховання.
2.
Установлення
атмосфери повної взаємодовіри в стосунках дітей, батьків, дошкільного закладу.
3.
Підтримка
членів сімей та їхніх дітей у вирішенні життєвих проблем, які вони не в змозі
подолати самостійно.
4.
Попередження
виникнення нових складних життєвих обставин та створення умов для подальшого
самостійногорозв’язання життєвих проблем.
У роботі з сім’ями ми орієнтуємось на індивідуальні
особливості родини, на її потреби, проблеми.
Соціально-психологічна педагогічна, медична та
профілактично-просвітницька робота невід’ємні одна від одної.
Соціальний педагог збирає матеріали, вивчає та
узагальнює інформацію за допомогою
анкетування, співбесід з дітьми ті родинами.
Не менш важливою в цьому напрямку є робота практичного
психолога. При навчальному закладі ним створена «Школа молодих батьків»,
«Скриньки довіри», консультативний пункт «Виховуємо любов’ю». Однім з останніх
заходів був тренінг «Допомога сім’ям із зони збройного конфлікту».
Працюючи в тісному контакті з практичним психологом,
соціальним педагогом учитель-логопед складає індивідуальний план роботи з
дітьми зазначених категорій, Ефективними прийомами являються різні види арт-терапії: музикотерапія, казкотерапія, кінезіотерапія.
Педагоги та спеціалісти сприяють створенню соціально-психологічного
клімату, середовища, яке сприяє різносторонньому розвитку особистості.
Прикладом цього є організація навчально-виховних
заходів гурткової роботи разом з родиною «Разом переможемо всі труднощі» та
проведення традиційного для батьків Дня відкритих дверей.
Дошкільний заклад «Берізка» є не лише місцем, де виховуються
діти, у ньому вони проводять значну частину свого життя. Педагогічні працівники
ДНЗ надають дітям необхідні у житті знання, розвивають уміння та навички, вони
роблять справжні відкриття – відкриття цікавої, яскравої, талановитої
особистості, здійснювати виховання високоморальної людини, захищати гідність
кожної дитини.
Немає коментарів:
Дописати коментар